دانلود پروژه پایان نامه دانشجویی

دانلود پروژه پایان نامه مقاله تحقیق

دانلود پروژه پایان نامه دانشجویی

دانلود پروژه پایان نامه مقاله تحقیق

مقاله مطالعه نگرش معلمان نسبت به آمورش های ضمن خدمت از راه دور

دانلود پروژه نگرش معلمان نسبت به آمورش های ضمن خدمت از راه دور


چکیده

با توجه به قابلیت های آموزش از راه دور، مطالعه دیدگاه های معلمان در رابطه با این شیوه ی آموزشی، می تواند به ایجاد تغییرات مطلوب در زمینه ی آموزش ضمن خدمت معلمان کمک مؤثری کند.لذاپژوهش حاضر با هدف مطالعهنگرشمعلمان در مورد آموزش ها ی ضمن خدمت از دور، و به روش توصیفی پیمایشی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق حاضر، معلمان مقطع متوسطه شهر تهران می باشد.برای گردآوری اطلاعات از پرسش نامه محقق ساخته استفاده شد و روایی آن ، مورد تأیید اساتید راهنما و مشاور قرار گرفت. برای سنجش پایایی، پرسش نامه برای یک گروه نمونه 40 نفره اجرا و پایایی آن با محاسبه ی آلفای کرانباخ 0.79a = تعیین گردید. پس از اجرای نهایی تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی صورت گرفت.

یافته های پژوهش نشان می دهد که دوره های آموزش ضمن خدمت از دور، تا حدود بسیار زیادی می توانند محدودیت های دوره های آموزش ضمن خدمت حضوری را برطرف سازند.

این یافته ها همچنین نشان می دهند که گرچه دوره های آموزش ضمن خدمت حضوری تا حدی

می توانند برخی نیازهای آموزشی معلمان را برآورده سازند، اما در تأمین نیازهایی مانند تقویت انگیزه پژوهش و یادگیری و فراهم آوردن زمینه ی استفاده از فناوری های روز دنیا و تجهیزات مدرن موفق نبوده اند. دیگر یافته ها ی این پژوهش، نشان می دهند که معلمان تمایل زیادی به شرکت در دوره های عمومی و اختصاصی دوره های آموزش ضمن خدمت از دور، دارند و همچنین آموزش های ضمن خدمت مجازی از جاذبه زیادی در میان نمونه های منتخب از جامعه مورد مطالعه برخوردار می باشد.

بنابراین بهره گیری از نظام آموزش از راه دور در دوره های آموزش ضمن خدمت، می تواند برخی از مشکلات و ناکارآمدی های آموزش ضمن خدمت حضوری معلمان از جمله همگام نبودن آموزش با تغییرات کتب درسی، محدودیت‌های زمان، مکان و منابع آموزشی را برطرف و راه را برایپیدایش شیوه های نوین آموزش معلمان مانند شیوه های الکترونیکی و مجازی هموار نماید.

کلید واژه ها

آموزش ضمن خدمت/ آموزش از دور/آموزش ‌ضمن خدمت از ‌دورمعلمان / آموزش مجازی

  

فهرست مطالب

فصل اول : کلیات تحقیق

1-1 مقدمه

1-2 بیان مسئله

1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق

1-4 اهداف تحقیق

1-5 سوال های تحقیق

1-6 فرضیه های تحقیق

1-7 توصیف دقیق متغیر با متغیر های دخیل در مسئله

1-8 تعریف واژگان کلیدی

فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق

2-1مقدمه

2-2 آموزش ضمن خدمت

2-2-1 ضرورت آموزش ضمن خدمت

2-2-2 اهداف آموزش ضمن خدمت کارکنان

2-2-3 روش های آموزش ضمن خدمت

2-2-4 استانداردهای آموزش ضمن خدمت

2-2-5 انواع آموزش های ضمن خدمت بر حسب زمان

2-2-6 انواع آموزش های ضمن خدمت بر حسب ماهیت

2-2-7 انواع آموزش های ضمن خدمت بر حسب هدف و منظور

2-2-8 برنامه های مجازی در آموزش ضمن خدمت

2-2-9 اهداف آموزش ضمن خدمت برای معلمان

2-2-10 مشکلات آموزش معلمان

2-2-11 آموزش معلمان شامل چه چیز هایی می شود؟

2-3آموزش از راه دور

2-3-1 واژه های مرتبط به آموزش از راه دور

2-3-2 تاریخچۀ آموزش از راه دور

2-3-3 علل استفاده از آموزش از راه دور

2-3-4 مبانی آموزش از راه دور

2-3-5 اهداف آموزش از راه دور

2-3-6 مبانی نظری آموزش از راه دور

2-3-7 مزایای آموزش از راه دور

2-3-8 چگونه آموزش از راه دور بلند مدت مؤثر می باشد

2-4 آموزش معلمان از راه دور

2-4-1 اهداف آموزش معلمان از راه دور

2-4-2 اهداف و کاربرد رسانه ها و فناوری های اطلاعات در آموزش معلمان از راه دور

2-4-4 مطالعات موردی در زمینۀ آموزش معلمان از راه دور

2-4-5 نگرش معلمان نسبت به توسعه فناوری و اطلاعات آموزش معلمان از راه دور

2-5 آموزش مجازی

2-5-1اهداف و ویژگی های آموزش مجازی

2-5-2 روش های ارائه آموزش الکترونیکی

2-5-3 مقایسه آموزش مجازی و آموزش سنتی

2-5-4 مزایای آموزش الکترونیکی

2-5-5 ویژگی های آموزش بر خط

2-5-6 محدودیت ها و موانع استقرار نظام آموزش مجازی

2-5-7 پیش شرط های لازم دانشی و مهارتی برای فراگیران برای یادگیری مجازی

2-5-8 مؤلفه های راه اندازی نظام آموزش مجازی

2-6 پیشینه تحقیق

2-6-1 بعضی مطالعات و پژوهش های انجام شده در زمینه آموزش راه دور

2-6-2 بعضی مطالعات و پژوهش های انجام شده در زمینه آموزش ضمن خدمت

فصل سوم : روش پژوهش

3-1 مقدمه

3-2 روش تحقیق

3-3 جامعه آماری

3-4 شیوه ی نمونه گیری و تعیین حجم نمونه

3-5 روش و ابزار گردآوری اطلاعات

3-6تعیین روایی و پایایی ابزار اندازه گیری

3-7 روش ها ی تجزیه و تحلیل آماری داده ها

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش

4-1 مقدمه

آمار توصیفی

آمار استنباطی

4-4 تحلیل داده ها بر اساس ویژگی های دموگرافیک پاسخ دهندگان

فصل پنجم : جمع بندی ، نتیجه گیری و ارایه پیشنهادها

5-1 مقدمه

5-2 بحث ونتیجه گیری

5-3 پیشنهاد ها

5-4 پیشنهاد هایی برای تحقیق بیشتر

5-5 محدودیت های تحقیق

فهرست منابع

منابع انگلیسی

پیوست ها

نمونه فرم پرسش نامه

فهرست جدول ها

جدول( 2-1) مطالعات موردی آموزش معلمان از راه دور

جدول (3-1 ) توزیع جامعه آماری بر اساس جنسیت

جدول( 3-2 ) تفکیک سؤالات پرسش نامه بر اساس سؤالات تحقیق

جدول (4-1) توزیع فراوانی و درصد آزمودنیها به تفکیک جنسیت

جدول (4-2) توزیع فراوانی و درصد آزمودنیها به تفکیک میزان تحصیلات

جدول (4-3) توزیع فراوانی و درصد آزمودنیها به تفکیک سابقه تدریس

جدول (4-4) توزیع فراوانی و درصد آزمودنیها به تفکیک رشته تدریس

جدول (4-5) توزیع فراوانی و درصد آزمودنیها به منطقه محل خدمت

جدول(4-6) توزیع فراوانی و درصد گویه های سوال اول

جدول(4-7) نتایج ازمون t تک نمونه ای در مورد گویه های مربوط به سوال اول

جدول(4- 8) نتایج آزمون فریدمن در اولویت بندی محدودیت ها ی آموزش ضمن خدمت حضوری

جدول (4-9) نتایج آزمون tتک نمونه ای در مورد سوال اول (نمره کل گویه ها)

جدول(4-10) توزیع فراوانی و درصد گویه های سؤال دوم

جدول(4-11) ) نتایج ازمونtتک نمونه ای در مورد گویه های مربوط به سوال دوم

جدول (4-12) نتایج آزمون tتک نمونه ای در مورد سوال دوم (نمره کل گویه ها)

جدول(4-13) توزیع فراوانی و درصد گویه های سوال سوم

جدول(4-14) نتایج ازمون t تک نمونه ای در مورد گویه های مربوط به سوال سوم

جدول (4-15) نتایج آزمون tتک نمونه ای در مورد سوال سوم (نمره کل گویه ها)

جدول(4-16) توزیع فراوانی و درصد گویه های سؤال چهارم

جدول(4-17) نتایج ازمون tتک نمونهای در مورد گویه های مربوط به سوال چهارم

جدول (4-18) نتایج آزمونt تک نمونه ای در مورد سوال چهارم (نمره کل گویهها)

جدول(4-19) توزیع فراوانی و درصد گویه های سؤال پنجم

جدول(4-20) نتایج ازمون t تک نمونه ای در مورد گویه های مربوط به سوال پنجم

جدول (4-21) نتایج آزمون tتک نمونه ای در مورد سوال پنجم (نمره کل گویه ها)

جدول(4-22) آزمون tگروههای مستقل در مورد سوال اول فرعی

جدول(4-23) نتایج تحلیل واریانس یک راهه در مورد سوال فرعی دوم

جدول(4-24) نتایج تحلیل واریانس یکراهه در مورد سوال فرعی سوم

جدول(4-25) نتایج تحلیل واریانس یکراهه در مورد سوال فرعی چهار

جدول(4-26) نتایج آزمون تعقیبی شفه در مورد سوال چهارم فرعی

جدول(4-27) نتایج تحلیل واریانس یک راهه در مورد سوال فرعی پنجم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.