دانلود پروژه پایان نامه دانشجویی

دانلود پروژه پایان نامه مقاله تحقیق

دانلود پروژه پایان نامه دانشجویی

دانلود پروژه پایان نامه مقاله تحقیق

مقاله مطالعه نگرش معلمان نسبت به آمورش های ضمن خدمت از راه دور

دانلود پروژه نگرش معلمان نسبت به آمورش های ضمن خدمت از راه دور


چکیده

با توجه به قابلیت های آموزش از راه دور، مطالعه دیدگاه های معلمان در رابطه با این شیوه ی آموزشی، می تواند به ایجاد تغییرات مطلوب در زمینه ی آموزش ضمن خدمت معلمان کمک مؤثری کند.لذاپژوهش حاضر با هدف مطالعهنگرشمعلمان در مورد آموزش ها ی ضمن خدمت از دور، و به روش توصیفی پیمایشی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق حاضر، معلمان مقطع متوسطه شهر تهران می باشد.برای گردآوری اطلاعات از پرسش نامه محقق ساخته استفاده شد و روایی آن ، مورد تأیید اساتید راهنما و مشاور قرار گرفت. برای سنجش پایایی، پرسش نامه برای یک گروه نمونه 40 نفره اجرا و پایایی آن با محاسبه ی آلفای کرانباخ 0.79a = تعیین گردید. پس از اجرای نهایی تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی صورت گرفت.

یافته های پژوهش نشان می دهد که دوره های آموزش ضمن خدمت از دور، تا حدود بسیار زیادی می توانند محدودیت های دوره های آموزش ضمن خدمت حضوری را برطرف سازند.

این یافته ها همچنین نشان می دهند که گرچه دوره های آموزش ضمن خدمت حضوری تا حدی

می توانند برخی نیازهای آموزشی معلمان را برآورده سازند، اما در تأمین نیازهایی مانند تقویت انگیزه پژوهش و یادگیری و فراهم آوردن زمینه ی استفاده از فناوری های روز دنیا و تجهیزات مدرن موفق نبوده اند. دیگر یافته ها ی این پژوهش، نشان می دهند که معلمان تمایل زیادی به شرکت در دوره های عمومی و اختصاصی دوره های آموزش ضمن خدمت از دور، دارند و همچنین آموزش های ضمن خدمت مجازی از جاذبه زیادی در میان نمونه های منتخب از جامعه مورد مطالعه برخوردار می باشد.

بنابراین بهره گیری از نظام آموزش از راه دور در دوره های آموزش ضمن خدمت، می تواند برخی از مشکلات و ناکارآمدی های آموزش ضمن خدمت حضوری معلمان از جمله همگام نبودن آموزش با تغییرات کتب درسی، محدودیت‌های زمان، مکان و منابع آموزشی را برطرف و راه را برایپیدایش شیوه های نوین آموزش معلمان مانند شیوه های الکترونیکی و مجازی هموار نماید.

کلید واژه ها

آموزش ضمن خدمت/ آموزش از دور/آموزش ‌ضمن خدمت از ‌دورمعلمان / آموزش مجازی

  ادامه مطلب ...

مونوگرافی شهرستان بوکان با تکیه بر آداب و رسوم ازدواج

دانلود پروژه مونوگرافی شهرستان بوکان با تکیه بر آداب و رسوم 


فهرست مطالب

فصل اول: کلیات پژوهش

مقدمه: 2

1-1- بیان مسئله 4

1-2- ضرورت و اهمیت موضوع 5

1-3- سوالات تحقیق 5

1-4- هدف تحقیق

1-10-3- وضع سواد و وضعیت اجتماعی 15

1-10-4- تقسیمات داخلی

1-7- محدودیت های تحقیق 9

1-8- مفاهیم

1-9- زمان و جامعه تحقیق

1-10-مکان تحقیق: جغرافیای تاریخی گرمسار 12

1-10-1 حدود و موقعیت ویژگی های طبیعی

1-10-2 ویژگی های جمعیتی شهرستان گرمسار

1-5- پیشینه تحقیق 6

1-6- روش تحقیق7

1-7- محدودیت های تحقیق 9

1-8- مفاهیم 9

1-9- زمان و جامعه تحقیق 10

1-10- مکان تحقیق: جغرافیای تاریخی گرمسار 12

1-10-1-حدود و موقعیت ویژگی های طبیعی 13

1-10-2- ویژگی های جمعیتی شهرستان گرمسار 14

1-10-3- وضع سواد و وضعیت اجتماعی 15

1-10-4- تقسیمات داخلی17

1-10-5- نژاد مردم گرمسار 17

1-10-6- زبان و لهجه های محلی گرمساری 18

1-10-7- مذهب مردم گرمسار 19

1-10-8- آداب و اخلاق – عقاید و افکار 19

1 – 10-9- سرگرمیها ،‌جشنها و همگروهی ها 20

1 – 10 – 10 – آب و هوا23

1 – 10 – 11 – رودها 24

1 – 10 – 12 – پستی و بلندی 26

1 – 10 – 13 – زندگی کشاورزی 29

1 – 10 – 14 – محصولات کشاورزی 29

1 – 10 – 15 – درختان میوه گرمسار (‌باغدار ی)‌ 33

1 – 10 – 16 – پوشش گیاهی 37

1 – 10 – 17 – حیوانات وحشی38

1 – 10 – 18 – زندگی دامپروری 38

1 – 10 – 19 – صنایع دستی 40

فصل دوم : ادبیات پژوهش

مقدمه43

2 – 1 – تعریف بازی از دیدگاه صاحب نظران 44

2 – 2 – بازیهای کهن 45

2 – 3- بازیهای ایرانی 46

2 – 4 – طبقه بندی بازیهای سنتی 48

2 – 5 – برخی ویژگی های بازیهای سنتی 50

2 – 6 – انواع بازی 53

2 – 7 – ریشه های بازیهای کودکانه 55

2 – 7 – 1 – عناصر بنیادین زندگی به ویژه خاک و آب 55

2 – 7 – 2 – پدیده های طبیعی 57

2 – 7 – 3 – پیوند انسان با جانوران 57

2 – 7 – 4 – کار گروهی 58

2 – 7 – 5 – آیین های اسطوره ای و جادویی59

2 – 7 – 6 – سنت ها و آیین های ملی و دینی و اجتماعی که ریشه های چندگانه دارند 61

2 – 7 – 7 – جنگ ها و تمرین های جنگی از بن مایه های مهم در تقلید بازی کودکان 62

2 – 7 – 8 – حرکت و کنش های بدنی 63

2 – 7 – 9 – بازیهایی که ریشه در اصل لذت جویی دارند 64

2 – 7 – 10 – زبان و نیاز به پیوند اجتماعی 67


فصل سوم : دیدگاه صاحب نظران در زمینه بازی

مقدمه 71

3 – 1 – نظریات پیشوایان و بزرگان اسلامی 72

3 – 2 – نظریه های دانشمندان 74

3 – 2 – 1 – نظریه کارایییا انرژی اضافی 74

3 – 2 – 2 – نظریه استراحت یا رفع خستگی 74

3 – 2 – 3 – نظریه اجمال فعالیت های اجدادی 75

3 – 2 – 4 – نظریه پیش تمرین 75

3 – 2 – 5 – نظریه پویای دوران کودکی 76

3 – 2 – 6 – نظریه پیاژه 76

3 – 2 – 7 – نظریه تصفیه و پالایش 78

3 – 2 – 8 -نظریه اجتماعی شدن 78

3 – 2- 9 – نظریه تکوین شخصیت 79


فصل چهارم : چارچوب نظری

مقدمه 81

4 – 1 – کارکرد 82

4 – 2 – مکتب کارکردگرایی 82

4 – 3- کارکرد اجتماعی بازی ها 84

4 – 4 – بازی و فرایند جامعه پذیری86

4 – 5 – کارکرد جسمی و ذهنی بازی ها 89

4 – 6 – کارکرد بازی در رشد عاطفی 90

4 – 7 – مکتب اشارعه گرایی 90

4 – 8 – مکاتب اشاعه گرا 91

4 – 8 – 1 – مکتب اشاعه آلمان 91

4 – 8 – 2 – مکتب اشاعه انگلیس 91

4 – 8 – 3 – مکتب اشاعه آمریکا 91

4 – 8 – 4 – نقطه محوری نظریه اشاعه گرایی 92


فصل پنجم : یافته های تحقیق

مقدمه : 94

5 – 1 – مراحل بازی های سنتی 95

5 – 2 – نحوه یارگیری96

5 – 3- بازیهای پیش دبستانی 97

1 – زنگوله پا 97

2 – دالی بازی 98

3 – دسی دسی 98

4 – اتل متل توتوله 98

5 – عروسک بازی 99

6 – کلاغ پر 100

7 – لیلی لیلی حوضک100

8 – سایه بازی 101

5 – 4 – بازیها و سرگرمی هایی که در دوران دبستان مرسوم می باشد 101

1 – قایم باشک 101

2 – هفت سنگ بالا 102

3 – بازی چال گردو 103

4 – گل بازی یا خاک بازی 104

5 – بازی جور کن 104

6 – نخ بازی 105

7 – بازی کله شیطان106

8 – بادبادک بازی 106

9 – فرفروک بازی 107

10 – شمشیر بازی 107

11 – الک دلک 107

12 – بازی لپ پره 109

13 – چارقد بازی 109

14 – آسیا به چرخ110

15 – بالابلندی 111

16 – بازی گرگ آمده گله ببره 111

17- بازی اوستا بدو 112

18 – بازی سک سک 112

19 – بازی جفتک چارکش 112

5 – 5 – بازی های نوجوانی و جوانی 113

1 – بازی وسطی 113

2 – کشتی یا زورآزمایی 114

3 – طناب کشی 114

4 – ملق بازی 115

5 – قلاب سنگ بازی 115

6 – بازی عروس و داماد 116

7 – سوار سوار یا پیاده سوار 116

8 – آقاج توپی 117

9 – اسب سواری 117

10 – تیراندازی 118

11 – او بازی 118

5 – 6 – بازیهای عمومی : مخصوص تمام شرایط سنی ( بازیهای فکری )،‌به استثناء کودکان 119

5 – 7 – تحلیل کلی 121

5 – 8 – نتیجه گیری 122

پیوست 126

فهرست مصاحبه شوندگان 127

منابع 132

  ادامه مطلب ...

بررسی رابطه تیپ شخصیت درونگرا و برونگرا با ارتباط پنهانی با جنس مقابل

دانلود پروژه رابطه تیپ شخصیت درونگرا و برونگرا


فهرست مطالب

عنوان ۱

چکیده ۲

فصل اول ۳

مقدمه ۴

بیان مساله ۶

ضرورت پژوهش ۷

هدف پژوهش ۹

سوال پژوهش ۹

فرضیه پژوهش ۹

تعیین متغیرها: ۹

- متغیر وابسته ۹

- متغیر مستقل ۹

- متغیر کنترل ۹

تعاریف مفهومی ۱۰

تعاریف عملیاتی ۱۱

فصل دوم: ادبیات پژوهش – پیشنیه پژوهش ۱۳

تعریف شخصیت ۱۴

فیزیولوژی برونگرایی- درونگرایی ۲۳

نظریه های سنخ شناسی شخصیت ۲۷

سنخ شناسی شخصیتی در نظریه یونگ ۲۸

برونگرایی و درونگرایی از نقطه نظر آیزنک ۳۱

رویکرد یادگیری اجتماعی ۳۲

رویکرد شناختی ۳۲

خصوصیات افراد درونگرا و برونگرا ۳۳

نوروفیزیولوژی برونگرایی- درونگرایی ۳۴

دیدگاه یونگ، سطوح روان: ۳۵

هشیار ۳۵

ناهشیار شخصی ۳۶

ناهشیار جمعی ۳۷

کهن الگوها ۳۹

پرسونا ۴۰

سایه ۴۲

آنیما ۴۳

آنیوس ۴۴

مادر ۴۵

پیرفرزانه ۴۵

پویشهای شخصیت: ۴۶

علیت و غایت شناسی ۴۶

پیش روی و پس روی ۴۷

تیپ های روان شناختی ۴۸

کارکردها ۵۰

نظریه ویلیام شلدون ۵۶

نظریه اوتوگراوس ۶۰

ارتباط اجتماعی ۶۰

انواع ارتباط اجتماعی ۶۲

نگاهی مقدماتی به ارتباطات میان فردی ۶۵

ویژگی ارتباطات میان فردی چیست ۶۶

پیوستار ارتباط ۶۷

ارتباط من و آن ۶۹

ارتباط من و شما ۶۹

ارتباط من و تو ۷۱

گزارش ایسکانیوز ۷۲

عوامل برقراری ارتباط پنهانی باجنس مقابل ۷۳

پیامدهای روانی – اجتماعی ارتباط پنهان باجنس مقابل ۷۳

دیدگاه اسلام ۷۵

دیدگاه شهید مطهری ۷۸

ارتباط دختر و پسر و شرایط آن ۷۹

تعریف دوستی دختر و پسر ۸۰

انگیزه برقراری ارتباط با جنس مقابل ۸۰

آثار رابطه با جنس مقابل ۸۴

شرایط ارتباط باجنس مقابل ۸۷

پیشینه پژوهش ۹۱

فصل سوم ۹۵

جامعه ۹۶

نمونه ۹۶

روش نمونه گیری ۹۶

روش پژوهش ۹۶

ابزار اندازه گیری ۹۷

اعتبار و روایی آزمون ۹۹

شیوه نمره گذاری ۱۰۱

روش اجرا ۱۰۲

فصل چهارم ۱۰۳

مقدمه ۱۰۴

تجزیه و تحلیل توصیفی ۱۰۵

تجزیه و تحلیل استنباطی ۱۱۱

فصل پنجم ۱۱۲

بحث ونتیجه گیری ۱۱۳

محدودیت های پژوهش ۱۱۵

پیشنهادات پژوهش ۱۱۶

منابع ۱۱۷

ضمائم ۱۱۹

  ادامه مطلب ...

بررسی جغرافیایی مواد مخدر در کلان شهر تهران

دانلود پروژه جغرافیایی مواد مخدر در کلان شهر تهران


فهرست مطالب

 

عنوان صفحه

چکیده

مقدمه2

بیان مسئله3

سوالات تحقیق.5

فرضیه های تحقیق.6

اهمیت و ضرورت تحقیق.6

اهداف تحقیق 7

روش تحقیق. 8

ساختار تحقیق 7

روش گردآوری اطلاعات. 8

فصل دوم- پیشینه تحقیق

 

رابطه جغرافیا با محیط. 10 

بخش اول-چارچوب نظری .11

نظریه های فشارهای ساختاری 11

نظریه انتقال فرهنگی.14

نظریه شخصیت پسیکوپات و سوسیویات14

تئوری دورکیم15

مکتب محیط اجتماعی و فرهنگی15

تئوری ادوین ساترلند 15

نظریه مرتن16

نظریهآنومی و مصرف مواد مخدر16

مدل سازگاری20

کنش متقابل نمادین یا نظریه برچست زنی21

رویکرد خرده فرهنگ‌ها و مصرف مواد مخدر26

تاریخچه حاشیه نشینی.28

مفهوم حاشیه نشینی 29

علل عمده پیدایش حاشیه نشینی.30

اوصاف عمومی مناطق حاشیه نشینی . 31

چگونگی فرم گرفتن زندگی در حاشیه شهر. 32

تأثیر حاشیه‌نشین‌ها برای تهدید امنیت اجتماعی.33

جهات تاثیر گذار محیط زندگی بر ارتکاب جرایم. 34

راهکارهای مناسب برای جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی 35

بخش دوم- مواد مخدر38

تعریف مواد مخدر 38

تاریخچه مواد مخدر در ایران.39

انواع مواد مخدر44

طریقه های مصرف مواد مخدر. 46

داروهای مخدر و شبهمخدر47

علائم مصرف مخدرها.48

شیشه یا کریستال.49

نوجوانان و جوانان و و یژگیهای آنان54

شخصیت و رابطه آن با اعتیاد 54

تحقیقات انجام شده در خارج از کشور. 55

تحقیقات انجام شده در ایران. 56

 

فصل سوم – تاریخچه و نقشه مناطق تهران

تاریخچه شهر تهران58

وضعیت جغرافیایی شهر تهران.59

تبدیل تهران به یک کلان شهر بزرگ61

جمعیت تهران.65

تهران پس از انقلاب  66

رشد سریع تهران 68

پیدایش جرم درتهران 71

 جمعیت تهران.73

میزان مصرف مواد مخدر74

قیمت مواد مخدر.74

منطقه خاک سفید 77

منطقه فرحزاد .79

منطقه شهرک غرب. 81

منطقه 583

منطقه 7 85

منطقه 8 87

منطقه 9.89

منطقه 10 91

منطقه 11 .93

منطقه 12.  .95

منطقه13  97

منطقه 1599

منطقه17101

منطقه 20103

منطقه 21 .105

 

فصل چهارم- تحلیل داده ها

مقدمه.106

فصل پنجم – نتیجه گیری

نتیجه گیری یافته ها . 117

محدودیت ها. 121

پیشنهادات. 122

منابع 124

 

فهرست جداول و نمودار

جدول4- 1-تعداد توزیع کنندگان مواد مخدر در شهر تهران 107

جدول 4-2: درصد فراوانی سن توزیع کنندگان موادمخدر درشهر تهران.109

 جدول 4- 3: میزان مصرف مواد در سنین مختلف.110

جدول 4- 3: مصرف شیشه در تهران 112

جدول 4-4 : قیمت مواد مصرفی در تهران.114

نمودار4-1: سن توزیع کنندگان. 108

نمودار 4-2: میزان مصرف مواد111

نمودار 4-3: درصد مصرف کنندگان شیشه 115

  ادامه مطلب ...

تصحیح نسخه خطی شرح قصیده الاشباح مفجع بصری و ترجمه اصل قصیده

دانلود پروژه نسخه خطی شرح قصیده الاشباح مفجع بصری


چکیده 1

مقدمه 3

فصل اول: زندگانی مفجع بصری و بررسی شرح حال او

1-1 نام و لقب و کنیه7

1-2 ولادت و نوجوانی 11

1-3 شخصیت و مذهب 12

1-4 جایگاه علمی – ادبی14

1-4-1 آشنایی با قرآن و حدیث 16

1-4-2 روایت شعر 22

1-4-3 آشنایی وی با مکانهای جغرافیایی 25

1-4-4 آگاهی او از لغتعربی 30

-5 آثار34

1-6 استادان وی40

1-7 شاگردان و راویان شعر و اخبار او43

1-8 وفات48

فصل دوم: دیوان مفجع و اغراض شعری آن

2-1 مضامین اصلی دیوان 51

2-1-1 مدح 54

2-1-2 هجاء 57

2-1-3 غزل60

فصل سوم: شرح قصیده الأشباه

-1 معرفی نسخه خطی «شرح قصیدة الأشباه للمفجّع البصریّ»63

3-2 صفحاتی از نسخه خطی (صفحه عنوان، اول و آخر) 70

3-3 تصحیح نسخه خطی73

3-4 بررسی و شرح و ترجمه قصیده الاشباه151

3-5 انتحال برخی ابیات قصیده الاشباه270

ملخّص الرسالة بالعربیة 281

فهرست منابع و ماخذ283

چکیده انگلیسی 302

  ادامه مطلب ...