دانلود پروژه پایان نامه دانشجویی

دانلود پروژه پایان نامه مقاله تحقیق

دانلود پروژه پایان نامه دانشجویی

دانلود پروژه پایان نامه مقاله تحقیق

در مورد ماشین تورینگ

دانلود پروژه درموردماشین تورینگ

 

فهرست مطالب

تعریف ماشین تورینگ و مقایسه آن با ماشینهای واقعی 2

مقدمه 2

1. مقایسه با ماشینهای واقعی 3

روشهای مختلفی برای پاسخ به آن وجود دارد 3

2.یک تعریف از ماشین تورینگ 6

1-2. معنی رسمی 7

آزمون تورینگ 8

بررسی آزمون تورینگ در فلسفه ذهن  10

نگاهی به ریاضیات ماشین تورینگ 11

هوش مصنوعی 12

آزمون تورینگ 13

انتقادات از کارکردگرایی 13

رهیافت نو 15

آلن تورینگ 16

کودکی و جوانی 16

دانشگاه و کار وی در شمارش پذیری 18

تجزیه وتحلیل رمز 19

بامب تورینگ-ولچمن 20

هات ۸ وانیگمای نیروی دریایی 21

کامپیوترهای اولیه و آزمایش تورینگ 23

فرم الگو و زیست شناسی ریاضیاتی 24

مرگ 24

قدردانی پس از مرگ 25

   

تعریف ماشین تورینگ ومقایسه آن با ماشینهای واقعی

مقدمه

هر ماشین تورینگ یک تابع ثابت  قابل محاسبه معین را از روی رشته ورودی الفبایش محاسبه می کند. از این جهت مانند یک کامپیوتر با یک برنامه ثابت رفتار می کند. بهر حال ما قادریم که جدول عملیات  هر ماشین تورینگی را در یک رشته کدگذاری کنیم. بنابراین می توانیم یک ماشین تورینگ را که درانتظار یک رشته شرح دهنده ی جدول عملیات و بدنبالش یک رشته شرح دهنده نوار ورودی است را ایجاد کنیم , تا  نواری که ماشین تورینگ کدشده محاسبه می کند را محاسبه نماید بعبارت دیگر جدول عملیات یک ماشین تورینگ  را به صورت یک  رشته ورودی به یک ماشین تورینگ  دیگر داده ایم تا محاسباتی که ماشین اول می بایست انجام می داد را ماشین مقصد انجام دهد. آقای تورینگ چنین ساختاری را با جزئیات بیشتر در مقاله ای در سال 1936 شرح داد.

در 1937اولین بارماشین تورینگ توسط آلن تورینگ توصیف شد.ماشین تورینگ ابزارمحاسبه ای ساده ای است که قصددارند به  توسعه ومحدود کردن چیزهای که محا سبه می شوند رسیدگی کند.

وی چنین اظهار نمود

می توان نشان داد که یک ماشین خاص منفرد از این نوع را می توان ساخت که بتواند کار همه ماشینها را انجام دهد.در حقیقت می توان چنین ماشینی ساخت تا به صورت یک مدل برای هر ماشین دیگری کار کند.

این گفته ,شاید , اولین نظریه مقدماتی  برای سیستم عامل باشد؛ یک برنامه برای اجرای کنترل شده برنامه های دیگر. او همچنین نشان داد که چنین ماشینی وجود دارد و اینرا که می توان بصورت عملی چنین مدلی داشت را برای اذهان قابل قبول کرد.

با کدکردن جداول عملیاتی به صورت رشته های ورودی , بعنوان یک اصل برای ماشینهای تورینگ  ممکن شد که به سوالاتی درباره رفتار ماشینهای تورینگ دیگر پاسخ دهند. بسیاری از این پرسشها تصمیم ناپذیرند, بدین معنی که تابع مورد سوال به صورت مکانیکی قابل محاسبه نیست. بعنوان مثال , مسئله  اینکه " آیا  یک ماشین تورینگ مشخص  برای یک ورودی خاص  , یا برای همه ورودیها توقف خواهد نمود؟"  _که با عنوان" مسئله توقف مشهور است _ در مقاله اصلی تورینگ نشان داده شده که بطور کلی این مسئله تصمیم ناپذیر است . قضیه Rice   نشان می دهد که هر سوال غیر بدیهی در باره رفتار یا خروجی یک ماشین تورینگ، تصمیم ناپذیر است .

 

1. مقایسه با ماشینهای واقعی

اغلب گفته می شود که ماشینهای تورینگ برخلاف دیگر آتاماتاهای ساده تر  توان و قدرت ماشینهای واقعی را داراست , وقادر است که هر عملیاتی که یک ماشین واقعی می تواند اجرا کند را اجرا نماید.چیزی که در این جمله به آن توجه نشده آن است که تقریبا هر برنامه خاصی که بر روی یک ماشین خاص در حال اجراست در واقع هیچ چیزی نیست مگر یک  خودکارسازی محدود قطعی چراکه  ماشینی که آنرا اجرا می کند فقط می تواند بصورت محدود در پیکربندی های زیادی قرار بگیرد . ماشینهای تورینگ درواقع با ماشینی که دارای مقدار فضای ذخیره سازی نا محدودی است معادلند .ممکن است بپرسیم که چرا ماشینهای تورینگ مدلهای مفیدی برای کامپیوتر های واقعی هستند؟

 

روشهای مختلفی برای پاسخ به آن وجود دارد

1-  هر چیزی که یک کامپیوتر واقعی قادر به محاسبه آن است , ماشین تورینگ نیز قادر به آن است , بنابراین هر جمله ای درباره محدودیتهای ماشین تورینگ  بر کامپیوتر های واقعی نیز اعمال خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.